Om du bara visste.

Jag önskar dock att du såg mig där och då. Att du såg mig när du lämnade mig. Att du såg mig försvinna, från min familj.
Jag önskar verkligen att du såg mig, att du tog dig de få sekunderna att se upp mot sovrummet den dagen du och din fru, föredetta jag vet, hämtade dina saker. Du trodde inte jag var där. Du trodde inte att jag såg er. Du trodde jag var lycklig någon annanstans. Men jag stod där, jag såg på medan ni tömde förrådet. Jag såg när ni skålade med varsin öl över att det var över.

Jag är dock lycklig, jag är så jäkla lycklig att du valde att inte visa världen, min värld, din kärlek för henne. För du lämnade min värld, jag levde åtta månader efter dig i den byn. Men du tog henne med dig, du släppte in henne i vårt hem. Som jag inte behöll. Såg våra tapeter bli övertapetserade av någon annan. Såg hur nya gardiner blev upphängda där våra hände. Jag kommer alltid att älska dig. Du kommer alltid att vara min bästa vän, trots att du svek mig mer än vad ord kan beskriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0